Szkolny Konkurs Recytatorski w SP nr 4 Unicef w Obornikach

Dnia 6 marca 2025 r. w bibliotece szkolnej odbył się w Szkolny Konkurs Recytatorski. Celem konkursu było popularyzowanie poezji wśród dzieci, rozwijanie zdolności recytatorskich, zachęcanie do czytelnictwa. Przez naukę wierszy dzieci nie tylko doskonalą swoją pamięć, ale również pobudzają swoją wrażliwość, wyobraźnię, mimowolnie wzbogacają słownictwo. W wierszach uczą się dostrzegać rymy, rytmy, melodyjność języka. Recytacja wierszy jest również okazją do przełamywania lęków przed publicznymi wystąpieniami.

Dzień Kota z przedszkolakami

17 lutego, w Dniu Kota naszą bibliotekę odwiedziły Wiewiórki z Zaczarowanego Przedszkola w Obornikach! Przedszkolaki wzięły udział w specjalnym spotkaniu poświęconym kotom. W programie znalazła się prezentacja o kocich zwyczajach i cechach, dzięki której dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o tych niezwykłych zwierzętach. Wspólnie dyskutowaliśmy o kocich bohaterach książek i bajek, odkrywając, jak wiele kotów gości na kartach literatury i w filmach animowanych. Oglądaliśmy również animację "Przygody kota Filemona", odbywając sentymentalną podróż do świata znanego wszystkim kotka.

Projekt Nasza Mała Biblioteka

Przeczytaniem książki Pan Kluska i Żaglowiec Anny Onichtowskiej rozpoczęliśmy przygodę z Naszą Małą Biblioteką. Członkami naszej grupy są dzieci z Ukrainy uczęszczające na zajęcia Język Polski jako obcy w Szkole Podstawowej nr 2 w Obornikach. A czas spotkania nie jest przypadkowy, szczególnie w okresie przedświatecznym ograniczenie niepotrzebnych zakupów, segregacja śmieci i sprzątanie są ważne. Za kreatywnie i radośnie spędzone zajęcia i pięknie zrobione maszty nagrodą były słodkie żaglowce.

Dzień Misia w bibliotece – warsztaty dla dzieci z Ukrainy

Z okazji Dnia Misia, nasza biblioteka zorganizowała wyjątkowe warsztaty dla uczniów z Ukrainy. Podczas spotkania dzieci miały okazję przenieść się w magiczny świat pluszowych przyjaciół. Z pomocą bibliotekarza, uczestnicy stworzyli własnoręcznie urocze misie z origami. Była to nie tylko świetna zabawa, ale także okazja do nauki nowych umiejętności i rozwijania kreatywności.

Z pierwszą wizytą w bibliotece

18 listopada naszą placówkę odwiedziły dzieci z grupy Wiewiórek z Zaczarowanego Przedszkola w Obornikach. Była to ich pierwsza wizyta w bibliotece pedagogicznej.

W trakcie spotkania bibliotekarki opowiedziały dzieciom o swojej pracy, wyjaśniły, na czym polega rola bibliotekarza i jakie są jego obowiązki.

W drugiej części, dzięki książce „Łoś i biblioteka na kółkach”, dzieci mogły przenieść się w świat literackich przygód wielu leśnych zwierzątek.

Projekt Nasza Mała Biblioteka

23 października biblioteka szkolna Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Chrustowie i nasza fila zainaugurowały projekt czytelniczy pt. Nasza Mała Biblioteka. Spotkania będą realizowane w klasie drugiej. Głównym celem projektu jest jest zainteresowanie dzieci czytaniem książek i uświadomienie ich, że każda książka to wspaniała przygoda. Pierwszą z nich jest Poczwarka, napisana i zilustrowana przez słoweńską autorkę Andreę Peklar, a przetłumaczoną przez Marlenę Grudę. Jest to opowieść o dorastaniu, zmianie, trosce o siebie i odwadze.

Jesienne warsztaty

18 października odwiedziły naszą placówkę dzieci z klasy 4 Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach. Byli to uczniowie z Ukrainy, którzy przyszli do nas w ramach lekcji języka polskiego jako obcego. Inspiracją do zajęć była jesienna aura oraz lektura opowiadania Anny Kalbarczyk pt. „Trzy zielone listki”. Dzieciaki aktywnie uczestniczyły w dyskusji na temat jesieni, następnie każde z nich wykonało przepiękną pracę plastyczną. Uczniowie świetnie się bawili, a zajęcia pozwoliły im lepiej poznać język polski.

Dzień Głośnego Czytania 2024

Z okazji Dnia Głośnego Czytania nasze koleżanki odwiedziły dzieci i uczniów w dwóch placówkach. Pani Natalia wybrała się do Przedszkola „Bajeczka” w Obornikach, gdzie przeczytała książkę pt. Obciachowe pomysły taty Oli. Dzieci bardzo entuzjastycznie przyjęły gościa i chętnie wysłuchały opowieści o zabawnym tacie Oli. Podczas spotkania wywiązała się ciekawa dyskusja dotycząca czytania, dzieci przyznały, że bardzo lubią, kiedy wychowawczynie czytają im podczas relaksacji.